Jak często należy serwisować klimatyzację samochodową

montaż klimatyzacji samochodowej nie musi być drogi

Jak często należy serwisować klimatyzację samochodową

Cyrkulujący opary gazu chłodniczego (który wraz z układem przenosi również olej smarowy sprężarki) z parownika do komory silnika, zazwyczaj sprężarki osiowej pompy tłokowej i jest sprężany do wyższego ciśnienia, co skutkuje również wyższą temperaturą. Gorący, sprężony opary czynnika chłodniczego znajdują się obecnie w temperaturze i ciśnieniu, przy którym można je skraplać i przepuszczać przez skraplacz, zazwyczaj przed chłodnicą samochodu.

W tym przypadku czynnik chłodniczy jest chłodzony powietrzem przepływającym przez wężownice skraplacza (pochodzącym z ruchu pojazdu lub wentylatora, często ten sam wentylator chłodnicy, jeśli jest na niej zamontowany, automatycznie włączany podczas postoju lub poruszania się pojazdu przy niskich prędkościach) i skraplany do cieczy. W ten sposób cyrkulujący czynnik chłodniczy odbiera ciepło z instalacji, a ciepło jest odprowadzane przez powietrze.

Koszt serwisowania klimatyzacji samochodowej

Kondensowany i pod ciśnieniem ciekły płynny czynnik chłodniczy jest następnie kierowany przez filtr odbiornika, tzn. odwadniacz i wkład filtracyjny, które odwadniają czynnik chłodniczy i mieszaninę oleju smarowego sprężarki w celu usunięcia resztek wody (który stałby się lodem wewnątrz zaworu rozprężnego i w związku z tym zatykają się), które podciśnienie wykonane przed procesem ładowania nie zdołało się usunąć z systemu i filtruje w celu jego usunięcia. Redukcja ciśnienia powoduje odparowanie błyskowe części ciekłego czynnika chłodniczego, obniżając jego temperaturę. Zimny czynnik chłodniczy jest następnie doprowadzany przez wężownicę parownika w kabinie pasażerskiej. Natomiast o serwisie klimatyzacji samochodowej więcej w Diagnostyka i elektronika samochodowa Autkowawa – Ursynów, Mokotów.

diagnostyka samochodowa wymaga wprawy

 

Najczęstsze powody psucia się klimatyzacji samochodowej

Powietrze, często po przefiltrowaniu przez filtr powietrza w kabinie, jest wdmuchiwane przez parownik za pomocą elektrycznego wentylatora odśrodkowego o regulowanej prędkości obrotowej, co powoduje również odparowanie płynnej części zimnego czynnika chłodniczego, co jeszcze bardziej obniża temperaturę. W ten sposób ciepłe powietrze jest schładzane i pozbawione wilgoci (która kondensuje na wężownicach parownika i jest odprowadzana na zewnątrz pojazdu).

Przechodzą one następnie przez matrycę grzejnika, wewnątrz której przepływa płyn chłodzący silnik, gdzie mogą być dogrzane do pewnego stopnia lub nawet do wybranej przez użytkownika temperatury, a następnie dostarczane wewnątrz kabiny pojazdu przez zestaw regulowanych otworów wentylacyjnych. Innym sposobem regulacji żądanej temperatury powietrza, tym razem poprzez pracę nad wydajnością chłodniczą systemu, jest precyzyjne regulowanie liczby obrotów wentylatora odśrodkowego tak, aby tylko ściśle wymagane objętościowe natężenie przepływu powietrza było chłodzone przez parownik.