Warsztaty

W czasie obowiązywania porozumienia 76 krajów łącznie odpowiadało za 85% rocznych światowych emisji. Chociaż chlorofluorowęglowodory są gazami cieplarnianymi, są one regulowane protokołem montrealskim, który był motywowany raczej przyczynieniem się CFC do zubożenia ozonu niż ich wkładem w globalne ocieplenie. Należy zauważyć, że zubożenie warstwy ozonowej ma jedynie niewielką rolę w ociepleniu szklarni, chociaż te dwa procesy są często mylone w mediach. W dniu 15 października 2016 r. negocjatorzy z ponad 170 krajów, którzy spotkali się na szczycie Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska, osiągnęli prawnie wiążące porozumienie w sprawie stopniowego wycofywania fluorowęglowodorów (HFC) w ramach zmiany do protokołu montrealskiego.

montaż klimatyzacji samochodowej nie musi być drogi

Cyrkulujący opary gazu chłodniczego (który wraz z układem przenosi również olej smarowy sprężarki) z parownika do komory silnika, zazwyczaj sprężarki osiowej pompy tłokowej i jest sprężany do wyższego ciśnienia, co skutkuje również wyższą temperaturą. Gorący, sprężony opary czynnika chłodniczego znajdują się obecnie w temperaturze i ciśnieniu, przy którym można je skraplać i przepuszczać przez skraplacz, zazwyczaj przed chłodnicą samochodu.

Idealna karoseria po usuwaniu wgnieceń nagrzewnicą

Metodą alternatywną dla usuwania wgnieceń karoserii „na zimno” jest podgrzewanie określonej powierzchni w celu zwiększenia jej plastyczności. Przygotowane w ten sposób obszary można kształtować tak, aby zniwelować wszelkie nierówności metalowych elementów nadwozia, powstałe chociażby wskutek opadów gradu, uderzania spadających kasztanów, czy uderzenia w maskę samochodu piłką grających w pobliżu parkingu dzieci.

DPF przy eksploatacji samochodu

Filtr cząstek stałych mimo iż kłopotliwy pozostaje niezbędnym elementem diesli. Każdemu posiadaczowi takiego auta przydadzą się informacje, które wydłużą sprawność filtra i odłożą w czasie moment, gdy konieczne stanie się usuwanie dpf. Poznaj praktyczne wskazówki.